51 yorum

  1. Merhabalar,
    4 şubat sali gunu histoires de parfums markasinin. Ozel sunumu turkiye harvey nichols a gelicek musait olanlar firsati olanlar degerlendirebilir. Kacirilmiyacak bir firsat olabilir. 15:00 ile 19:00 arasi.

  2. Amber dedinmi sadece aklınıza bond9 ny amber gelsin arkadaşlar başka amber falan bu klasmana giremez hatta bond 9 serisnin ny amberi nish parfümün baska bir kulvarında diyebilirim .Nish parfümde ıkı büyük var Bond 9 Ny amber Ve DİĞERLERİ

  3. selamlar
    aslında bu parfümü ilk aldığımda çok beğenmiştim
    şuan bana çok yumuşak geliyor
    çok fazlada kullanamadım ama artık beni tatmin etmiyor
    İstanbul'a gittiğim bir gün 60 ml'sini 265 tl vererek aldım
    55 ml kadarı duruyor
    başka parfümlere bütçe açabilmek için satmak istiyorum

  4. Merhaba.Bu markanın 1725 adlı kokusunu denedinizmi?

    1. parfüm merakı histoires parfümlerin hangilerinden denedin bu hariç mesala noir pacholi nasıl? le dessee mağazasından hangilerini denedin desek yanlış olmaz ne öneririsin nişan taşına yolum düşcekte uğrarım senin direkt söölicek koku adı varmı bnmle ilgilenen elemanı yormak istemem pisikolojik baskı oluo sanki:D:D:D:D alda git der gibib:D:D

    2. Author

      Ege şu ana kadar sadece Ambre 114'ü denedim. Diğerlerini ilerleyen haftalarda yazacağım. Fakat Paçuli Noir elimde yok.

      La Deesse'nin sahiplerinden Birgül hanım oldukça kibardır. Kendini baskı altında hissetmek gibi bir hisse kapılmamalısın. Ayrıca her gittiğinde bir şey almak zorunda da değilsin. Parfümleri denemek istediğini söylersen anlayış göstereceklerine eminim. Ama arada bir şeylerde satın alırsan fena olmaz :))

    3. Alm parfüm merakı bugün la desise ye gittim histories 1725 ve 114 için beğenmedim ama karşıma 1969 çıkana kadar çok beğendim hemen aldım sağolsun çalışanlar çok sıcak müjdemi isterim arkadaşlar yakında siparişde vErebilcekmişiz örnek hepsiburada.com gibi herkez uğrasın oraya kesin kendi zevkine göre kökü. Bulabiliyor çok güzel kokular var.

  5. Parfüm temini noktasında hem Raşit Bey'in üzerindeki baskıyı azaltayım,hemde arkadaşlara yardımcı olayım.Harvey Nichols ile birlikte Türkiye'de benim bildiğim iki niş marka parfümevinden biri olan La Deesse aralık ayı başında Histories'in kokularını getirtmeye başladı.Adresi http://www.ladeesse.com .İletişim bölümünden irtibata geçip ücreti belirttikleri hesaba havale yapınca aynı gün kargo yapıyorlar ve çok ilgililer. Yalnız arkadaşlara tavsiyem 1725,1740 ve 1969 gibi çok iddialı üç parfümü daha var bu markanın.Numuneleri de Raşit Bey'de varmış.Onlar hakkındaki yorumlarını da bekleyin derim.Ürünü bulmakta artık sıkıntı yok çünkü.Histories'te fiyat bütün ürünlerinde aynı; 60 ml 265 tl.
    Ambre 114 hakkındaki yorum mükemmel olmuş.Bir erkeğe yakın kokusu,orta notalardan itibaren güzelleşmesi,amber kullanımının mükemmel oluşu ve 30 yaş üstü olması koku hakkındaki en can alıcı şifreler.
    Bende bu dört kokunun deneme boyları var,alabilirsem birini almayı düşünüyorum.Hepsi güzel olduğu için karar vermek cidden zor.
    Birde Raşit Bey şöyle ilk on listemi sallayacak bir koku arıyorum dersen tahminimce Robert Piguet-Oud bunu başaracaktır.Bir dene derim.Birde senin enfes yorumundan bu kokuyu okumak isterim.Elinde yoksa bendeki 0,07 oz deneme boyunun yarıdan fazlası duruyor.Yeterli olur dersen gönderebilirim.Selamlar,Bahadır..

    1. Author

      Teşekkürler Bahadır.

      Robert Piquet'in başka parfümleri elimde mevcut ama Oud yok. Denemek isterim ama oldukça az kalmış elinde. O kadar az parfümle bir sonuca varmak zor.

  6. :))) haydaaa döndük başa ee peki PARFÜM MERAKI dostum o siteden almayın diyosun eyvallah ok sağolasın uyardığın için… iyide güzel kardeşim ozaman söyle bana basit örnekle ben bu yazdığımız parfümü nerden bulabilirim hadi bişey biliyorumda söylemiyorum diyosun ama yani bizlerin aklı pek almadı bunu… 🙂

    yaw allahı kattım artık söyle 1 adet site be kardeşim bizde parfüm alalım lütfen

    1. Author

      Adsız zaten ara sıra yorumlar bölümünde yazıyorum. Kimseden bir şey sakladığım yok. Ben elimdeki parfümlerin çoğunu sizler gibi parfüm sever arkadaşlar yardımıyla temin ediyorum. Yani takaslar yapıyoruz. Onun için sürekli alışveriş yapan birisi değilim.

      Amerika kıtası malum uzak. Onun için geliş süreleri ve kargo fiyatları yüksek oluyor. Bence İngiltere merkezli sitelere bakmak daha iyi. Hem fiyatlarda diğer Avrupa ülkelerine göre daha uygun.

      Ebay'in İngiltere versiyonu olan http://www.ebay.co.uk'e bakabilirsiniz. Çok büyük bir kaynak parfümler için. Ama güvenilir satıcılardan almakta fayda var.

  7. çok tatlı bir limonata düşün adaçayı ağırlıklı ben beğenmedim.. yani parada man i al tatlandır biraz limon ve adaçayı ekle

  8. Arkadaşlar pradanın yeni kokusunu deniyen varmı acaba prada luna rossa??

  9. Arkadaşlar ben yeni şipariş ettim ve getirttim, elime ulaştı. 20-22 günü buldu ama neticede geldi. Fiyat olarak 45 dolardı o sebeple geçmiş olabilir. Site fragrancex..com bir inceleyin. Bu arada orjinal site satan yerleri parfummerakinin inadına karşı araştırıp sizle paylaşacağım yakında. Elimde bir iki yabancı forum var onların tartşmalarından ve değerlendirmelerinden yararlanacağım haberiniz olsun. Tüm parfüm severlere selam.. Kadir..

    1. Author

      Şimdi adsız,

      fragrancex.com diyorsun da bu sitenin bir çok mağduru olduğunu sanırım biliyorsun.

      Fragrancex.com'u gayet iyi biliyorum. Evet fiyatları çok uygun. Bende bir ara alışveriş yapmayı düşünmüştüm. Bu site dünyanın her yerine ücretsiz olarak gönderiyor. Ama Amerika merkezli bir site olduğu için sanırım ucuz olması için kargoları gemi ile gönderiyorlar. Ve geliş süreleri bazen 40-60 günleri buluyor.

      Ayrıca bu siteden sipariş veren bir çok kimsenin kargosunun da ulaşmadığına dair forumlarda şikayetler var.

      Onun için kimseye bu siteyi önermedim. Yani siparişiniz kaybolursa hiç bir sorumluluk kabul etmiyorlar ucuz kargo ile gönderdiklerinden.

      Bu siteden alış veriş yapacak arkadaşların bu durumu muhakkak göz önünde bulundurmaları gerek. Yani bana çok güvenilir bir site gibi gelmiyor.

      Eğer bir siteyi buradan önermiyorsam veya ismini vermiyorsam bir bildiğim olduğu içindir. Bana sitem etmeden önce bunu da düşünün. Burada bir kişinin bile mağdur olmasını istemem.

  10. parfüm merakı,ben bulabilirim diyorsan armani prive ambre orient i bir dene derim.yani klas kokudur kendileri.uniseks deniyorsada amberi tütsüyle birleştirmiş olan biraz karizma arkadaştır.

    1. Author

      Armani Prive serinden ünlü Bois d'Encens var elimde. Onu yakınlarda yazacağım. Ambre Orient ilginç olacağa benziyor.

      Fakat Armani Prive serisinin parfümlerini bulmak o kadar zor ki…

  11. tamam güzel bana yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler ediyorum… daaa bende biliyorum amazon gibi e-bay gibi sitelerden alışveriş yapıldını ama daha önce hiç yapmadım ve gümrükten geçmiyo diyolar ondan korktum için yazdım yoksa 12 yıllık bilgisayarcıyım googleyi niliyorum :))) yinede çok teşekkürler güvenilir yurtdışı adresi vermediniz için …

    1. Ben bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım. Normalde amazon, e-bay gibi sitelerden alışveriş yaptığında parfüm ve telefon dışındaki ürünlerde 100 doları geçmezsen sorun çıkmıyor. Parfüm için denilen telefon gibi hiç bir türlü gümrükten geçirilmediği ama küçük şişelerde satılan sample parfümlerden alırsan geçer diye düşünüyorum.

    2. Author

      Bildiğim kadarıyla amazon.com'dan parfüm satışı yapılmıyor Türkiye'ye. Ama ebay.com'dan alınabilir.

      Ama onun da gümrükten geçerken takılma ihtimali var eğer büyük kutu ile geliyorsa. Küçük poşetler ya da içi korumalı zarflar ile gelen parfümler sanırım gümrükten geçmedikleri için gelebilirler. Ama büyük bir kutu olursa sorun olabilir.

  12. yaw allah aşkına bu istanbulda orjinal tester parfüm satan yer yokmu ? sayın parfüm merakı sizden ricam var güzel site teşekürler emeklerin için de iyi hoşda bu türkiyede satışı olmayan pafümleri incelemenin pek bi anlamı yokki burda kaç kişi yurtdışındaki yani en azından nasıl temin edceğiz veya tr de testere nasıl ulaşırız bununda bir yolunu belirtmen gerekmezsmi??? teşekürler

    1. Arkadaşım ben yurtdışından sipariş veriyorum yanlış olması belli bir kotayı aşmayınca gümrükten bir problemsiz geçiyor. Tek sıkıntı geliş süresi. 20-25 günü buluyor. Eğer özel bir siparişin varsa ben yakınlarda söyleyeceğim senin için de getritebilirim aynı kargo ile.

    2. Ayrıca sitenin adını da vereyim kendin sipariş etmek istersen, parfümmerakindan öğrendim fragrancex.com. Kolay gelsin şimdiden.

    3. reklam gibi algılamayın ama kokudankokuya diye site var hem paketli parfüm hem tester satıyor. Orjinallik konusunda sıkıntı yok ama niche parfümler değil de daha çok moda evlerinin parfümlerini bulabilirsin. Sanırım İstanbul'daydı büroları da.
      Yurtdışı için de 20-25 gün normal bence. Yani shipping kargo anlamında kullanılıyor ama adamlar ucuza gelsin diye gerçekten gemi ile yolluyorlar malları 🙂

    4. Author

      Türk insanı nereden merak sardı "Tester" parfüm işine anlamak zor. Neden herkes "Orijinal Tester" parfüm arıyor ki? Fiyatı daha uygun diye mi?

      Böyle orijinal Tester satanların çoğunluğu sahte ya da doldurma parfümler. Hiç boşuna aramayın. Paranızı da çöpe atmayın. Bir sürü internet sitesi var normal parfüm satan. Bunları araştırıp, oralardan alışveriş yapabilirsiniz. Google diye bir arkadaş var bilindiği üzere.

      Burada yazdığım niche parfümlerin çoğunu bırakın Türkiye'de bulmayı, dünyada bile sayılı yerde satılıyorlar. Onun için ulaşması çok zor. Zaten önemli olan da bulunması zor olan değil midir?

      Bu niche markalar parfümün sanat kısmına biraz daha ağırlık veriyorlar. Malzeme kaliteleri çok yüksek. Ve bende doğal olarak en güzelin peşinden gidiyorum. Artık birbirinin aynı vasat parfümler çıkaran Lacoste, Hugo Boss vb. markalarla vakit kaybetmek istemiyorum. Sizce bu konuda haksız mıyım?

      Yurtdışında bir çok parfüm satan siteler mevcut. Buraları da araştırıp, alışveriş yapabilirsiniz. Yani geçenlerde söylediğim gibi "Armut pişsin ağzıma düşsün" olayına girmeyelim.

      "Araştırmacı-soruşturmacı parfüm severler" istiyorum :))

    5. Yapmayın lütfen, sorgulamanız bile hata. Tabiki parfüm fiyatları yüzünden tester parfümler tercih ediliyor. Aynı parfüme sadece dışında jelatin var diye iki katı para vermek istemeyenleri anlamak çok da zor olmasa gerek. Haklısınız tester diye gg gibi sitelerde satılan parfümlerin çoğu gerçek değil ama orjinal tester satan yerler de mevcut.
      Ambalajlı parfümü parası yeten alsın ama tester meselesine de bu kadar tepki vermeyin lütfen.

    6. Yurt dışından parfüm getirtilebiliyor mu? Gümrük olayı ne olacak? Getirttiğin bir site var mı parfüm merakı?

    7. aynen modern kardeşim mesela sayın parfüm merakı dostumuz yukarda demişki burada inceledim parfümlerin çoğu nice pafüm ve dünyada bile heryerde bulunamıyor diyeeeee…. e be kardeşim ozaman madem kalkıp testere merak salmış mış da millet yok efendim google denen birşey varmışmışda… kardeşim ozaman inceleme böyle parfümleri hayır temin edemeyecemiz parfüm incelemesinden banane ozaman yanlışmı… kaldıki inceliyorsun madem sende heralde biyerden buluyorsun filan google denen birşey var diyecene o sitenin veya dükkanın veya herneyse onun adını yazman çok mu zor olur yoksa klasik ben özelim o yerde bana özel kimse bilmesin mantığımı var ?

      teşekürrler

  13. parfüm merakı bana öle bi parfüm öner ki istediğim parfüm böle alkol ve serum gibi kokacak kimyasal gibi kokacak bi parfüm arıyorum

    1. Author

      Serum gibi kokan bir parfüme rastlamadım henüz. İnşallah da rastlamam :))

      Alkol gibi derken içki temalı parfümlere bakman gerekebilir. Adsızın dediği gibi Thierry Mugler – A Men Pure Malt gerçektende içki gibi kokuyor. Ama alkol gibi değil.

      Mesela Burberry – London For Men'de biraz sıcak bir içki teması mevcut diyebilirim.

      Creed – Virgin Island Water, Tommy Bahama – Set Sail St.Barts ve Guerlain Homme'da yazlık ve tropikal hindistan cevizli içkilere benziyor.

      Yine niche parfümlerden Lubin – İdole'de biraz içki teması var diye hatırlıyorum.

      Nez a Nez – Atelier d’Artiste de olabilir içki temalı olarak.

    2. birinde farkettim hafif serumsu hafif alkol gibi hoşuma gitti onun için belki yardımcı olursun dıye sordum yazdığın parfümleri araştıracağım teşekkürler

  14. Aqua di selva (Vıscontı Dı Modrone)parfümünü hangi mağazalaradan temin edebilirim?

  15. Merhaba.Eau sauvage parfum by dior denedinizmi?

  16. Raşit Bey, yine güzel bir parfüm incelemesi ile karşımızdasınız. Çok güzel, açıklayıcı ve etkileyici bir yazı olmuş yine. Benim zaten bir parfüm merakım vardı ama sayenizde bu tutkuya dönüşmek üzere 🙂 yeni yorumlarınızı bekliyorum. Aslında daha tanıdık ve ulaşabileceğimiz parfümlere ağırlık verirseniz daha mutlu oluruz 🙂 teşekkürler.

  17. Sevgili PARFÜM MERAKI!yeni incelemen hayırlı olsun..açılışı beğenseydin sanırım en sevdiğim 10 listene girermiş..bende sayende c.K obsessıon ile oryantal kokulara bayılır oldum..çok keyif aldığın belli bu kokudan..Bu koku için pahallı demişssin.peki bunun kadar pahallı olmayan Obsessıon dan daha baba oryantal parfüm(ler) tavsiye edermisin?Sevgiler.

    1. Author

      Dediğin gibi başlangıcını da sevseydim rahatlıkla ilk on listesine girer. Çok güzel bir parfüm olmuş Ambre 114.

      Obsession For Men'e benzer olarak Creed – Bois du Portugal var. Ama fiyatı çok yüksek. Yine de denemeni tavsiye ederim. Test ettiğim en iyi Creed parfümlerinden birisi. Belki bütçeni biraz zorlamaya çalışabilirsin Creed için 🙂

  18. sayın parfüm merakı büyük bi heyecanla jean paul gaultier kokorico yu incelemeni bekliyoruz.

    1. Author

      inan meriç,

      Bende isterdim ama elimde çok az kalmış. Yani incelemeye yetecek kadar yok. Onun içindir ki önümüzdeki haftalarda incelemesi gelemeyecek.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.